مدیرکل راه‌آهن استان فارس اعلام کرد:

جابه جایی 50 هزار  مسافر از طریق حمل ونقل ریلی در ایتدای سال جاری


 مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: در ابتدای سال جاری 50 هزار  مسافر از طریق حمل ونقل ریلی جابه جا شده‌اند.
تصویر جابه جایی 50 هزار  مسافر از طریق حمل ونقل ریلی در ایتدای سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس مهرداد انصاری در گفت‌و گو با خبرنگار پرسون از شیراز در مورد میزان استقبال مسافران از نحوه استفاده خدمات حمل‌ونقل ریلی افزود: میزان استقبال از قطار‌های استان فارس در ابتدای سال جاری تعداد بسیاری از مسافران در مسیر تهران، مشهد و نیز ایستگاه‌های بین‌راهی به شکل رفت‌وبرگشت از قطار‌های فارس استفاده کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در نخستین ماه سال جاری تناژ بارگیری و بار‌های صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 130 درصدی و 78 درصدی روبه‌رو بوده است.

مدیر کل راه آهن فارس تصریح کرد: رشد 171 درصدی درآمد عملیاتی و 13 برابری درآمد‌های غیرعملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از دیگر خدمات اداره کل راه‌آهن استان فارس است.

وی با اشاره به اینکه میزان تن کیلومتری مرزی نیز در همین مدت رشد 104 درصدی داشته است، بیان داشت: حفظ ارتباط مؤثر با مراکز تولید و عرضه بار‌های انبوه در ابتدای سال جاری شاهد رشد قابل قبولی در بارگیری و حمل محموله‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با بازاریابی مؤثر کارکنان این اداره کل تا پایان سال جاری حجم قابل قبولی از بار‌های ریل پسند استان فارس از طریق ناوگان ریلی حمل شود.

انصاری در پاسخ به سؤال مهم‌ترین محصولات جابه‌جاشده از طریق حمل‌ونقل ریلی خاطرنشان کرد: سنگ‌آهن، خودرو، محصولات پتروشیمی و دیگر محصولات جابه‌جاشده از طریق ناوگان ریلی به گونه وارداتی و صادراتی بوده است.

این مسئول ادامه داد : با توجه به عملکرد این اداره کل شاهد افزایش رشد روزافزون بازار حمل نقل ریلی در استان فارس بوده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

397826